نوشته شده در 8 اردیبهشت 1403، ساعت 09:08

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک
خلاصه مطلب

#بازی_گروهی


بازی های گروهی علاوه بر ایجاد لحظاتی مفرح یکی از ابزارهای کمک آموزشی و زمینه ساز رشد خلاقیت در کودکان به شمار میروند. برخی از بازی های دسته جمعی در مدرسه یا منازل و مناسب برای کودکان به شرح زیر می باشد:

بازی های تشخیص جهت (مناسب برای کودکان ۵ سال به بالا)

تقلید صدای حیوانات (کودکان ۳ سال به بالا)

بشین پاشو (کودکان ۳ سال به بالا)

کلمه سازی (از ۷ سالگی)

نقش معکوس (از ۶ سالگی)

بازی نقش (از ۶ سالگی)

بازی با کاغذ (از ۳ سالگی)

صندلی بازی (۴ سالگی به بعد)

گرگم به هوا (از ۳ سالگی به بعد)


در هر یک از بازی های فوق به ویژه بازی های کلامی تقلید صدای حیوانات و بازی های مبتنی بر نقش، توانایی های گفتاری کودکان افزایش می یابد و کودکان  می آموزند که در انجام امور دقت و تمرکز داشته باشند.

مهد و پیش دبستانی آفتاب گردون

روانشناسی کودک

ویراستار مدرسه
عمومی
8 اردیبهشت 1403، ساعت 09:08۲۰ دقیقه مطالعه
روانشناسی کودک
خلاصه مطلب

#بازی_گروهی


بازی های گروهی علاوه بر ایجاد لحظاتی مفرح یکی از ابزارهای کمک آموزشی و زمینه ساز رشد خلاقیت در کودکان به شمار میروند. برخی از بازی های دسته جمعی در مدرسه یا منازل و مناسب برای کودکان به شرح زیر می باشد:

بازی های تشخیص جهت (مناسب برای کودکان ۵ سال به بالا)

تقلید صدای حیوانات (کودکان ۳ سال به بالا)

بشین پاشو (کودکان ۳ سال به بالا)

کلمه سازی (از ۷ سالگی)

نقش معکوس (از ۶ سالگی)

بازی نقش (از ۶ سالگی)

بازی با کاغذ (از ۳ سالگی)

صندلی بازی (۴ سالگی به بعد)

گرگم به هوا (از ۳ سالگی به بعد)


در هر یک از بازی های فوق به ویژه بازی های کلامی تقلید صدای حیوانات و بازی های مبتنی بر نقش، توانایی های گفتاری کودکان افزایش می یابد و کودکان  می آموزند که در انجام امور دقت و تمرکز داشته باشند.

مهد و پیش دبستانی آفتاب گردون